Dime Tu Nombre Safir
S1, A2: Saharaöknen, mars 1986. Safir, en soldat i den marockanska armén, grips av Polisario. Han fängslas i öknen och möter där Yusef, fångarnas spirituella ledare. Yusef utser honom till sin efterträdare, lär upp honom att bli den nya imamen och att möta nåt dittills okänt för Safir: djinnernas onda krafter.