S1, A2: David Attenborough följer Storbritanniens skogar under ett år, visar upp deras överraskande variation och vilka märkliga saker som kan hända där. Kungsörnar, sniglar som parar sig, akrobatiska ekorrar och dovhjortar som slåss – Storbritanniens skogar är fulla av osedda dramer, hisnande framträdanden och ett stort antal överraskningar. Alltihop i skydd av träden.