Quelli dell'Intervallo Sofia / The Treasure Hunt
S3, E1: Sofia, their new classmate, is a very shy girl in need of self-esteem boost. Valentina offers to teach her how to be more confident, but when Tommy asks her out, Sofia ends up outshining her teacher. Nico finds a treasure map that he thinks belong to by Sir Manzoni. At night, Nico, Tinelli, Annina, Smilzo, and Tommy go treasure hunting. After a struggle, they retrieve a treasure chest and find a recorder inside. When they play it, they hear a familiar voice, and find themselves getting called into the principal's office!