Quelli dell'Intervallo Sofia / The Treasure Hunt
S3, A1: Sofia, den nya tjejen, är blyg och tillbakadragen. Hon behöver genast ta en kurs i självförtroende. Självklart kan hennes lärare inte vara någon annan än Valentina. När hon slutligen blir bjuden på dejt av Tommy, har Sofia överträffat sin lärare. Nico hittar en karta till en skatt som kan ha tillhört Sir Manzoni. På natten går Nico, Tinelli, Annina, Smilzo och Tommy på skattjakt. De kämpar, och får till sist tag i en skattkista med en bandspelare i. När de spelar upp den hör de en bekant röst: de blir kallade till rektorsexpeditionen!