S2, A9: Nikolai är en hemsk patient, och Ruth upptäcker sanningen om hans skador. Brendas eskapader underlättar hennes skrivande, men hon är förvirrad över sina känslor kring förlovningen. Särskilt när Billy skrivs ut från sjukhuset.