S1, A4: 1978–1980: Ted rymmer från fängelset och är på fri fot. Elizabeth har mardrömmar och är mycket rädd när fruktansvärda nyheter från Florida antyder var han befinner sig. Ett samtal från fängelset i Pensacola får henne att sansa sig. Men plötsligt har hela landet dragits in i Bundy-manin. Är han en uppkomling eller ett monster?