S1, A2: Byggmästaren Haterius får i uppdrag av den nye kejsaren Domitianus att lägga till ett komplext nätverk av underjordiska tunnlar. Haterius måste balansera de omättliga kraven från den allsmäktige kejsaren, med den extrema pressen att skapa ett gammalt arkitektoniskt underverk i tid för Domitianus spel. Misslyckandet kan kosta hans liv. Del 2 av 8.