S1, A3: Cape Qwert står inför ett nytt hot. Eric och Uma bor med Carmen. Lokala befolkningen är vaksamma kring vad som hände med lamporna i parken. Ingen vet var Guillermo är. Eric hittar viktig information om Ljusets Natt mysteriet.