The Distant Echo: Part 1
S1, A1: St Andrews 1996. Tre berusade studenter snubblar över Rosie Duff, en ung kvinna, överfallen och lämnad att dö. De enda misstänkta är de tre eleverna, men ingen ställs inför rätta. 25 år senare får mordet stor uppmärksamhet tack vare en true crime-podd och kriminalinspektör Karen Pirie blir ansvarig för fallet. Under utredningen blir det uppenbart att Rosie bar på en hemlighet och när nya bevis dyker upp som leder till en av studenterna börjar Karen Piries jakt på mördaren. Efter bokserien av Val McDermid. I rollerna: Lauren Lyle, Gemma McElhinney, Kevin Mains, Zach Wyatt, Chris Jenks m.fl. Del 1 av 3.