S1, A5: På gränsen till död svor Will en ed till Gracefeel. Han har uppstått igen för att utmana Stagnate. Men "Guden Under" lurade Will att bekämpa sin egen skugga och siktade direkt mot Blood and Mary. När Will inser sitt misstag, rusar han tillbaka till templet och anländer i det ögonblick då Stagnate började närma sig dem.