The Last Panther
S1, A4: Under det första italiensk-abessinska kriget får två wakandier, Kuda och prins Tafari, i uppdrag att hämta en vibraniumyxa. På vägen hem stoppas de av en besynnerlig främling som säger att yxan måste lämnas tillbaka och att deras världs framtid hänger på det. Främlingen försvinner sedan, och prins Tafari och Kuda måste bestämma sig för om de ska slutföra sitt uppdrag eller lyda främlingens råd och trotsa order.