S1, A3: Fredrika tillfångatas av Abu Gharib som är ledare för Rörelsen och förhandlar om deras frigivning. Hon får veta att Södra nätverket ligger bakom kidnappningen och hittar den 15-åriga informatören Rezvan på en bordell. Efter en våldsam flykt gömmer de sig i Emirs mammas hus. Rezvan avslöjar en koppling mellan Roy Adams som är ledare för Södra nätverket och den högerextrema politikern Filip Bonde.