The Secrets of Hillsong The Prodigal Son
S1, A2: I sina första intervjuer sedan de fördrevs ur kyrkan guidar Carl och Laura Lentz tittarna in i Hillsongs innersta, och beskriver bördan av att bygga upp kyrkans högst värderade församling och kyrkans lednings respons när den ansåg att Carl blev en belastning. Kyrkans grundare, Brian Houston, målar upp Carl som ett ruttet äpple, vilket får observatörer att börja undra: Är Hillsong byggt på sand?