S1, A6: Allt hänger på en skör tråd. Peter och Nina kämpar för restaurangens överlevnad. Maggan tröttnar på hur personalen på restaurangen behandlas och tar strid för sina rättigheter. Gustaf släpps ur häkte och kommer Suzannes smärtsamma hemlighet på spåren. Calle får äntligen chansen att visa framfötterna i köket. Men klarar han utmaningen? Calles och Ninas kärlek ställs inför ett ödesdigert vägskäl. I rollerna: Suzanne Reuter, Peter Dalle, Adam Lundgren, Hedda Stiernstedt, Mattias Nordkvist, Charlie Gustafsson, Josefin Neldén, Hedda Rehnberg m fl. Manus: Malin Nevander. Regi: Molly Hartleb. Del 6 av 10: Nyöppningen.