S1, A2: Peter Löwander kommer hem från beredskapen och har med sig Suzanne Goldstein, en judisk flykting. Familjens överhuvud Helga misstycker men tiger. Nina och Calle träffas igen. Kan de hitta tillbaka till den första känslan? Gustaf mörkar restaurangens katastrofala ekonomi och skumma affärer, men brodern Peter börjar inse att något är fel. I rollerna: Suzanne Reuter, Peter Dalle, Adam Lundgren, Hedda Stiernstedt, Mattias Nordkvist, Charlie Gustafsson, Josefin Neldén, Hedda Rehnberg m fl. Manus: Johan Rosenlind. Regi: Harald Hamrell. Del 2 av 10: Hemkomsten.