The Secret Lives Of Big Cats The Secret Lives of Pumas
S1, A3: Pumor är även kända som puma eller bergslejon. Men dessa katter är bara släkt med lejon på långt håll. De är mycket närmre släkt med geparder. Och även om puman ofta hittas i bergen, så är de lika hemma i lågländerna, täta skogar, trädlösa pampas eller öknar.