The Secret Lives of Snow Leopards
S1, A2: Det kallades ofta ”det gråa spöket” eller ”bergsspöket” och djurets sällsynthet och svårfånglighet var legendariskt. Förr i tiden kallades den irbis, men idag har vi bestämt oss för namnet snöleopard.