S1, A1: 1979. Affärsmannen Jerry Buss satsar sin förmögenhet på att köpa Los Angeles Lakers. Lagets tränare Jerry West reser ragg vid tanken på att drafta Earvin Johnson – som måste avgöra om han är redo att leva upp till sitt smeknamn ”Magic”.