Stargate SG-1 Thor's Hammer
S1, A9: I jakten på allierade mot Goa'uld, landar SG-1-teamet på Cimmeria, de mytomspunna nordiska gudarnas land. Teal'c och O'Neill förflyttas till en underjordisk labyrint där den brutala varelsen Unas härjar. Kan Carter och Daniel rädda dem?