S2, A1: Brennan och Booth undersöker platsen för en tågolycka och hittar kropparna av en senator och en betydande affärsman. Affärsmannens kropp hittas i en bil på tågspåren och vid första anblicken verkar det vara självmord. Medan de undersöker ett möjligt samband mellan de två offren, upptäcker Brennan och hennes team att affärsmannen fortfarande är vid liv.