S1, A1: Nora Singh, en driven musikproducent på ett haltande skivbolag, övertalar det ikonsika rockbandet Dr. Teeth & The Electric Mayhem att äntligen producera sitt allra första album. Bandet – som består av Dr. Teeth, Sergeant Floyd Pepper, Janice, Lips, Zoot och Animal – skakar om Noras värld, vilket vänder upp och ner på hennes, och hennes syster Hannahs, liv. Nora kommer att lära sig att den bästa plan kan nog vara ingen plan och, för att lyckas, måste hon ha tillit till Mayhems magi.