S1, A6: Framstegen som gjorts på The Electric Mayhems album omkullkastas när Dr. Teeths föräldrar plötsligt dyker upp och kräver att han återvänder till sin plats som arvinge av Teeth-familjens tandläkarmottagning. För att lösa den livslånga konflikten, måste Dr. Teeth genomgå sin unika ”process” där han kastas mellan viktiga ögonblick i sitt förflutna. Det blir dock värre när Nora lägger sig i och får bandet att påminna Dr. Teeth vem han verkligen är och tvingar honom att välja sitt livsöde.