S1, A1: Inrikesminister Eva Basarto Henriksson blir bortförd under ett tal i Järva, ett laglöst utanförskapsområde. Under tumult och skottlossning tvingas polisen retirera och agenten Fredrika, som får skulden för misslyckandet, söker upprättelse genom att värva den före detta MMA-fightern och brottslingen Emir. Under räddningsförsöket kollapsar en tunnel och de blir instängda under rasmassorna.