History's Greatest Escapes With Morgan Freeman Tunneling to Freedom
S2, E7: During the Civil War, a daring prison break frees hundreds of captured Union soldiers; Colonel Thomas Rose was a schoolteacher before the Civil War; when he was captured and sent to Libby Prison in Richmond Virginia, he engineers a mass escape.