S7, A13: House (Hugh Laurie) deltar i en karriärdag i skolan, och bryter mot reglerna när han berättar sjukhushistorier. Två femteklassare (gäststjärnorna Austin Michael Coleman och Haley Pullos) bedömer House problem med Cuddy (Lisa Edelstein) och försöker hjälpa honom att förstå hur hans själviska handlingar är anledningen.