Alexander the Great Until the End of the World
S1, A2: Efter mordet på sin far ger sig den unge kungen av Makedonien ut för att erövra ett massivt imperium. Mot överväldigande odds leder Alexander sin armé till segrar över de persiska territorierna i Mindre Asien, Syrien och Egypten och når äntligen nordvästra Indien – utan att lida ett enda nederlag.