S1, A5: Efter att han sett en Tyson-match i Las Vegas blir Tupac ihjälskjuten. Afeni blir paralyserad av sorg efter sin sons död. Men hon lyckas ändå säkra Tupacs eftermäle och se till att deras historia blir berättad, så att kampen kan fortsätta.