S1, A2: En helt vanlig familj hittas döda i sitt eget hem. Inget är stulet och mordet känns bara meningslöst. Thomas Schaeffer tar på sig det mystiska fallet. Under tiden utredningen pågår blir ytterligare en familj kidnappad och hålls fången i sitt eget hus.