S1, A18: En serie brandövningar leder Veronica till upptäckten att Neptune High har fått bombhot. Hon tar hjälp av Wallace och Mac (återkommande gäststjärna TINA MAJORINO) för att undersöka klasskamrater som kan utgöra ett allvarligt hot mot skolan, däribland den nya studenten Ben (JONATHAN TAYLOR THOMAS - Home Improvement, Smallville). Under tiden bedövar Keith Veronica med nyheten om vem han är.