S2, A12: När sonen till en amerikansk diplomat blir kvarhållen i Burma för ett brott han inte har begått ger sig Peter och Neal in i den främmande och farliga världen av juvelsmuggling för att bevisa hans oskyldighet. Den burmesiska regeringen förhindrar dock deras utredning med hänvisning till diplomatiska lagar, och Peter och Neal måste hitta ett sätt att använda samma lagar till deras fördel.