S1, A4: Pepparmintbutlern börjar om från början, som en oerfaren elev på Trollkarlsskolan. Efter mystiska händelser på skolområdet riktas misstankarna mot Peppis och hans brokiga förflutna. Kan han bemästra de mystiska konsterna i tid för att bevisa sin oskuld?