S1, A5: Veronica försöker hjälpa sin nya pojkvän, Troy (återkommande gäststjärna AARON ASHMORE), att hitta sin fars stulna bil och vänder sig till Weevil för att få hjälp. Men situationen blir farlig när hon upptäcker att Logan och Troys kompis kan ha lämnat mer än en pinata i bilen efter deras natt i Tijuana. Medan Keith har accepterat att hans fru är borta och börjar dejta skolvägledare...