101 Dalmatiner
För Cruellas designer Anita och hennes man Roger är denna bisarra smak illa nog. Och än värre blir det när deras egna två dalmatiner Pongo och Perdita, får en bedårande kull valpar. Denna lyckliga tilldragelse undgår förstås inte Cruella. Hon gör allt för att övertyga Anita och Roger att sälja valparna till henne. Men när Cruella misslyckas bestämmer hon sig istället för att stjäla dem. Därmed har hundhistoriens största räddnings-äventyr tagit sin början.