Från teamet som gjorde kultklassikerna Apples & Oranges, Knockout, Elektro och nyligen Hello World. Alterna Films är stolta över att presentera 2011 års långfilm 13 O’Clock. Den här filmen erbjuder inspirerande filmskapande och teknisk freestyle-snowboardåkning på en hisnande nivå. Bland de utmärkande delarna finns ett besök till soluppgångens land, Mike Wiegeles Heli liksom ett isländskt uppdrag. 13 O’Clock blottar de karaktärer och personligheter som utgör filmens stomme.