Doktor Vaseegaran (Rajinikanth) och hans assistent, androiden Nila (Amy Jackson), kallas in för hjälpa till när mobiler mystiskt börjar flyga ur händerna på folk i Chennai. Vaseegaran använder sig av sin pålitliga robot Chitti (Rajinikanth) för att avvärja Pakshirajans (Akshay Kumar) övernaturliga krafter.