A Gift from God
Norwegian journalist Jørgen Lorentzen was in Turkey during the coup attempt in 2016. One of the neighbours stated that he had experienced many coups before, and that this was not real. From that moment on Lorentzen started investigating the event and its aftermath. This film is the product of three years of intense investigative journalism, which uncovers never-before-seen documents and film footage, and sheds a light on what really happened that fatal night through the voices of people who actually witnessed it.