Abandoned
Året var 1989 när trimaranen Rose Noelle seglade ut från Picton, Nya Zeeland ör att ta sig till Tonga med fyra män ombord. Efter att en stor och fruktansvärd våg vände båten upp och ned så kunde männen nästan vara säkra på att de inte skulle överleva men istället så drev de tillsammans under 119 dagar och nätter innan de slutligen kom iland vid Great Barrie Island.