Aeronaut
I den här kärleksfullt gjorda stop motion-animationen möter vi tioåriga Kevin. Han växer upp med en tyrannisk pappa och drömmer om att fly. Han vill bli pilot och lämna allt bakom sig tillsammans med sin lillasyster Jaimy. Drömmen tar form i ett vackert modellflygplan – en symbol för frihet. Men när systern får tag på hans ögonsten sätts syskonkärleken på prov. Kan Kevin rädda sin dröm från att gå i kras? Och vad är viktigast: kärleken till systern eller till ett livlöst föremål?