Ali G Indahouse
Ali Gär Storbritanniens coolaste komiker. I sin filmdebut hamnar den hip-hoppande vita gangsta-rappar-wannaben i en märklig situation där han måste reda ut en av Englands största nationella och politiska skandaler. Med hjälp av sitt lojala gäng, Da West Staines Massive, och sin hårt prövade flickvän Julie, får han helt oväntat rollen som hjälte.