Alice Schwarzer
Alice Schwarzer, journalist, författare och förläggare, har varit en mediastjärna sedan 1970-talet genom sina många tv-framträdanden och som ledare för diskussionspaneler. Fokus i hennes arbete är kvinnors självbestämmande. Med Emma och sin mediala närvaro har Alice Schwarzer lyckats föra feministiska frågor till samhällets centrum. Hon är både älskad och hatad för detta.