Amal
Minnen från kriget påverkar deras vardag. De är fast i det förgångna, i synnerhet på grund av deras treåriga dotter Amals (arabiska: hopp) död. Hon dog under en attack när en granat träffade familjens hem. Deras två söner skadades allvarligt. Sedan åkte Ghadir och Mohamed till Tyskland för att få sina skadade barn behandlade där för att sedan åka tillbaka.