Anledningen
Suleiman El-Abid dömdes till 27 års fängelse för våldtäkt och mord på Hanit Kikos, enbart på grundval av hans egen bekännelse. Några dagar efter att han återskapat brottet tog han tillbaka sin bekännelse och har sedan dess hävdat sin oskuld. Fick han en rättvis rättegång, eller anklagade rättsväsendet honom för att dölja sina egna misslyckanden?