Aretha Franklin: Amazing Grace
Året är 1972 och efter 11 raka listettor tar soulmusikens gudmor Aretha Franklin ton i New Temple Missionary Baptist Church i Los Angeles. Två kvällars konsertmagi utmynnar i hennes legendariska livealbum Amazing Grace. Den Oscarsvinnande regissören Sydney Pollack var där för att fånga konserterna på film. Men sedan dess har dessa magiska kvällar förblivit osedda och först nu - 47 år senare - får de se dagens ljus. Amazing Grace tar dig tillbaka till 70-talets amerikanska gospelkyrkor - en omistlig lisa för själen.