Arthur Newman
Wallace (Colin Firth) är trött på sitt liv. Han är skild och har tappat kontakten med sin son. Inte heller har han någon ny kärlek. Han bestämmer sig för ett radikalt livsbeslut, att ge sig själv en andra chans. Wallace tar död på sin egen identitet och skaffar sig en ny, Arthur Newman. Iklädd sin nya identitet ger han sig av på en roadtrip för att möta sitt nya liv, men resan blir inte den han trott. Mike (Emily Blunt) gör entré i hans liv och avslöjar hans identitetsbyte inom loppet av ett par timmar.