Attacking the Darkness
Harmony Hope Bryant har en dröm -- om en värld där rollspel så som Dungeons & Dragons har avslöjas som ett av Satans redskap -- och inget ska få stoppa henne uppnå den. Fast besluten att sprida sitt budskap om rollspelets ondska, rekryterar hon sin make, den milt sinnad bröllopsplaneraren Brady Bryant, för att hjälpa henne att producera den ultimata exponeringen: en film om hur oskyldiga flickor dras in i en värld av synd och förtvivlan när deras rollspel blir alltför verkligt. Denna bakom kulisserna fiktiva dokumentär, i stil med THIS IS SPINAL TAP och WAITING FOR GUFFMAN följer paret Bryants missöden när deras film förvandlas till en produktion från helvetet: med filmskapare som gör allt få till scenen, kyrkobesökare som gör allt för att rädda själar, och rollspelare som kämpar med näbbar och klor för att försvara sin hobby. Från skaparna av THE GAMERS, JOURNEYQUEST, och DEMON HUNTERS.