Bananas
När fumlige pryltestaren Fielding Mellish blir dumpad av sin revolutionära flickvän Nancy åker han till det lilla latinamerikanska landet San Marcos, bara för att imponera på henne. Där hamnar han i händerna på rebeller, som strax därefter tar över makten i landet. När rebellernas ledare blir alltmer galen utses istället Mellish till landets nye ledare. Regi: Woody Allen. I rollerna: Woody Allen, Louise Lasser, Carlos Montalbán, Nati Abascal, Jacobo Morales, Miguel Ángel Suárez m.fl.