Bärgarns tidsresa
När en klocka landar på Bärgarns motor, blir han tillbaka skickad i tiden till 1909 där han träffar Stanley, en ambitiös ung bil på väg till Kalifornien. Med hjälp av Blixten McQueen, ändrar Bärgarn historien genom att övertala Stanley att stanna och bygga Radiator Springs. Stanley träffar Lizzie och de inviger det nya tingshuset med sitt bröllop.