Bastardo - Att närma sig en bödel
Den chilenske filmregissören och konstnären Pepe Rovano upptäcker vid 35 års ålder att han kan vara son till en polis som anklagats för att ha mördat politiska motståndare under Pinochets diktatur. Ändå bestämmer han sig för att träffa sin far i hopp om att kunna förstå och reparera ett trasigt förflutet. Han bjuds in till familjen, men när Pepe berättar att han är homosexuell kastas han brutalt ut i kylan igen.