Bear-Like
Längst bort på Alaskahalvön upplever filmskaparen Roman Droux och forskaren David Bittner förvånansvärt nära möten med grizzlybjörnar. Följ en björnfamilj i sin kamp för överlevnad i Alaskas hårda vildmarker, bevittna spända konflikter och upptäck de vilda varelsernas otämjda liv. Driven av en önskan att utforska det okända berättar Björnliknande en personlig historia om vildmarken och presenterar samtidigt en otrolig bild av dessa unika djur.