Behind The 1975’s Notes On a Conditional Form
”Man kan beskriva det som en önskan att vara utåtriktad, följd av en rädsla för att bli sedd”, säger Matty Healy från The 1975 till Apple Music. ”Det är det vi pratar om på albumet.” I den här kortfilmen reflekterar Healy över sin motivation och komplexitet. Tillsammans med resten av bandet berättar han också om idéerna som resulterade i deras fjärde album, "Notes on a Conditional Form". Filmen ger en unik, öppen inblick i ett av Storbritanniens mest våghalsiga band.